ARTYKUŁ BRANŻOWY | 21 października 2024

Pierwszy raz w Europie przyznano nagrody prof. Philipa Kotlera. Honorowa nagroda Kotler Presidential dla Prezydenta Lecha Wałęsy.

Podczas Europejskiego Forum Nowych Idei w Sopocie ogłoszono wyniki pierwszej edycji Kotler Awards w Europie. Kotler Awards to prestiżowa nagroda o globalnym znaczeniu, uznawana za jedno z najważniejszych wyróżnień ekonomicznych w dziedzinie zarządzania i marketingu.

Udostępnij:

Nagroda, której twórcą jest prof. Philip Kotler, ma na celu uhonorowanie firm, które wyróżniają się tworzeniem innowacyjnych wartości dla klientów, osiąganiem doskonałych wyników biznesowych oraz dynamicznemu rozwojowi. 

W Polsce statuetki Kotler Awards zostały wręczone po raz pierwszy, co stanowi znaczące wydarzenie w kontekście europejskiego rynku. Wyróżnienie to jest dedykowane organizacjom, które poprzez innowacje i efektywne działania budują trwałą przewagę konkurencyjną, jednocześnie przyczyniając się do rozwoju ekonomicznego.

Po raz pierwszy w Europie przyznano Honorową Nagrodę Kotler Presidential, której laureatem został Prezydent Lech Wałęsa.

Prof. Philip Kotler to jeden z najbardziej wpływowych na świecie, amerykańskich ekonomistów, często nazywany „ojcem nowoczesnego marketingu”. 

Prof. Philip Kotler zasłynął z globalnego rozwoju ekonomii rynku, podkreślając znaczenie wartości, jaką firmy muszą dostarczać klientom, aby odnieść sukces. Jest autorem lub współautorem licznych książek i artykułów ekonomicznych, które zmieniły sposób myślenia o marketingu – przekształcając go z narzędzia sprzedaży w kluczową funkcję strategiczną w organizacjach. W swojej karierze skupił się także na zagadnieniach społecznych, wartościach biznesu, zrównoważonym rozwoju czy marketingu non-profit.

Prof. Philip Kotler podkreślił znaczenie nagrody:

„Nagroda Kotler Awards Poland to uznanie dla polskich organizacji oraz kluczowych wartości w zarządzaniu”.

Sadia Kibria, Kotler Impact Group Chairman & CEO, stwierdza:

„Kotler Impact wierzy, że obecne pokolenia są zrównoważone, ewolucyjne i podatne na transformację. Osiągamy to poprzez akumulację różnorodności rynku, wdrożenie podstawowych zasobów edukacyjnych oraz zaangażowanie liderów biznesowych i zawodowych, którzy dążą do doskonałości. Kotler Awards jest formą honorowania tych wartości”.

Mariusz Soltanifar, przewodniczący jury Kotler Awards Poland 2024, zauważa:

„Kotler Awards Poland to wyjątkowe wyróżnienie polskich przedsiębiorstw na arenie międzynarodowej oraz uznanie dla marek za ich wybitne działania marketingowe i skuteczne zarządzanie”.

Dr inż. Jacek Kotarbiński, członek jury, dodaje:

„Nagroda Kotler Awards to synonim wyjątkowego wyróżnienia dla polskich firm w wymiarze globalnym i docenienie ich za najwyższe wartości w zarządzaniu”.

 

LAUREACI KOTLER AWARDS POLAND

Nagrody Honorowe

Kotler Presidential

Nagroda przyznana pierwszy raz w Europie

Prezydent Lech Wałęsa, Instytut Lecha Wałęsy

 

Excellence in Teaching Marketing

Nagroda dla przedstawiciela kadry akademickiej zajmującego się edukacją w zakresie marketingu. Nagroda przyznana wspólnie z Polskim Naukowym Towarzystwem Marketingu.

prof. dr hab. Lechosław Garbarski, Akademia Leona Koźmińskiego

 

Excellence in Non-Profit

Nagroda za najlepszą kampanię charytatywną.

Fundacja TVN, kampania “Podaruj Misia”

 

Excellence in Entrepreneurship

Nagroda dla marki osobistej przedsiębiorcy

Omenaa Mensah i Rafał Brzoska

 

Nagrody Biznesowe

 

MAŁA FIRMA

Nagroda dla małej firmy zatrudniającej do 50 osób

ACER

Acer jest dynamicznie rozwijającą się firmą technologiczną, która zdobyła liczne nagrody marketingowe i branżowe. Na przestrzeni ostatnich lat Acer skupił się na organizacji międzynarodowych wydarzeń, takich jak Predator Games – największe w Europie mistrzostwa szkół w esporcie. Innowacyjne podejście firmy łączy gaming z edukacją, angażując różne pokolenia, od uczniów po rodziców i nauczycieli. Acer jest również liderem na rynku Chromebooków w Polsce, zdobywając 80% udziałów w tej kategorii, a także stawiając na nowoczesne formy komunikacji, takie jak dedykowane studio video do działań na YouTube i Instagramie​.

ŚREDNIA FIRMA

Nagroda dla średniej firmy zatrudniającej od 50 do 250 osób

Polski Lek Sp. z o.o.

Firma obecna na rynku od 2000 roku, należąca od 2003 roku do grupy Maspex – jednego z największych graczy na rynku produktów spożywczych w Europie Środkowo-Wschodniej. Firma specjalizuje się w dostarczaniu innowacyjnych produktów przeznaczonych dla najbardziej wrażliwych grup konsumentów, takich jak kobiety w ciąży, niemowlęta oraz dzieci. W swoim portfolio posiada również szeroki asortyment suplementów diety dla osób dorosłych.

DUŻA FIRMA

Nagroda dla dużej firmy zatrudniającej powyżej 250 osób

KRUK S.A.

KRUK S.A. jest globalnym liderem w zarządzaniu wierzytelnościami, znana z nowoczesnego podejścia do działań reklamowych oraz relacji z osobami zadłużonymi. W swojej komunikacji KRUK opiera się na zasadach szacunku i odpowiedzialności, traktując dłużników jako partnerów, z którymi można znaleźć wspólne rozwiązania. Firma kładzie duży nacisk na edukację finansową, oferując transparentne informacje na temat zarządzania długami i mądrego zarządzania budżetem.

B2B

Nagroda dla marki business-to-business

SWPS UNIWERSYTET

SWPS Uniwersytet, to wiodąca prywatna uczelnia wyższa w Polsce, z bogatym dorobkiem w zakresie innowacyjnych działań edukacyjnych i marketingowych. Uczelnia zdobyła 19 nagród w prestiżowym konkursie Genius Universitatis, potwierdzając swoją dominującą pozycję w zakresie kreatywnych kampanii reklamowych skierowanych do studentów. SWPS Uniwersytet może poszczycić się także tytułem "Top Marka" wśród prywatnych uczelni w Polsce oraz wieloma nagrodami, w tym kilkoma nagrodami Złote Spinacze za osiągnięcia w marketingu i współpracy partnerskiej.

TECHNOLOGIE

Nagroda dla marki cyfrowej

FAST TONY

Fast Tony specjalizuje się w nowoczesnych technologiach marketingowych, szczególnie w automatyzacji marketingu dla małych i średnich przedsiębiorstw. Jest pionierem na rynku, oferując zaawansowaną platformę marketingową z zastosowaniem sztucznej inteligencji, która optymalizuje kampanie reklamowe, zwiększając ich zasięg i efektywność. FastTony wyróżnia się jako globalny lider, będąc pierwszą platformą marketing automation dla lokalnych firm z wyróżnieniem META Ad Tech Partner. Firma organizuje również edukacyjne warsztaty oraz konferencje branżowe, wspierając przedsiębiorców w rozwijaniu cyfrowych kompetencji.

USŁUGI

Nagroda dla marki usługowej

Mediaplus Warsaw Sp. z o.o. (Group One)

Mediaplus Warsaw Sp. z o.o. (Group One) to dom mediowy, który odznacza się innowacyjnym podejściem do kampanii reklamowych, szczególnie w obszarze mediów cyfrowych oraz tradycyjnych. Firma specjalizuje się w tworzeniu kompleksowych strategii mediowych, które łączą telewizję linearno-internetową z nowoczesnymi metodami targetowania, takimi jak geo-targeting i technologia zappingu. Dzięki temu Mediaplus Warsaw wprowadza na rynek nowe możliwości reklamowe, przyciągając uwagę widzów poprzez innowacyjne formy komunikacji.

MARKA KONSUMENCKA

Nagroda dla marki konsumenckiej

ACER

Acer jest dynamicznie rozwijającą się firmą technologiczną, która zdobyła liczne nagrody marketingowe i branżowe. W ciągu ostatnich lat Acer skupił się na organizacji międzynarodowych wydarzeń, takich jak Predator Games – największe w Europie mistrzostwa szkół w esporcie. Innowacyjne podejście firmy łączy gaming z edukacją, angażując różne pokolenia, od uczniów po rodziców i nauczycieli. Acer jest również liderem na rynku Chromebooków w Polsce, zdobywając 80% udziałów w tej kategorii, a także stawiając na nowoczesne formy komunikacji, takie jak dedykowane studio video do działań na YouTube i Instagramie​.

MARKA HANDLOWA

Nagroda dla marki handlowej

Grupa PSB Handel S.A.

Jedna z największych organizacji w branży budowlanej i remontowej w Polsce, działająca na rynku od ponad 26 lat. Skupia ponad 400 małych i średnich, niezależnych firm z terenu całego kraju. Te firmy prowadzą działalność handlową w 290 składach budowlanych, 79 placówkach PSB Profi oraz 373 marketach PSB Mrówka. Grupa PSB działa w modelu miękkiej franczyzy, co daje placówkom partnerskim dużą autonomię, przy jednoczesnym wsparciu centrali PSB.

KULTOWA KAMPANIA REKLAMOWA

Nagroda dla kampanii reklamowej po 1990 roku.

ORANGE. Kampania “Serce i Rozum”

Kampania „Serce i Rozum” została zainicjowana w maju 2010 roku przez markę TP (Telekomunikacja Polska) i opierała się na prostym, intuicyjnym założeniu ukazania ludzkich zachowań przez pryzmat dwóch przeciwstawnych sił: emocji (Serce) oraz rozumu (Rozum). Humorystyczne przedstawienie tego kontrastu pozwoliło stworzyć serię reklam, które znacząco wpłynęły na zmianę wizerunku marki. Format ten odegrał kluczową rolę w rebrandingu TP na Orange w 2014 roku, pomagając zbudować bardziej przyjazny i popularny obraz marki. Kampania zdobyła dużą popularność, osiągając wyjątkowe wyniki, zarówno w zakresie perswazyjności reklam, jak i sukcesów biznesowych Orange, które stało się liderem na rynku usług światłowodowych. Fenomen kampanii potwierdzają wysokie wyniki w mediach społecznościowych – profil „Serce i Rozum” na Facebooku zgromadził 1,7 mln obserwujących, mimo zakończenia działań reklamowych w 2016 roku.

KULTOWA MARKA

Nagroda dla marki uznanej za kultową

POLPHARMA. Marka Acard

Acard to polski lek o 28-letniej tradycji, który jest numerem 1 na rynku kardiologicznym w swojej kategorii (ASA). Od przejęcia przez Polpharmę w 2012 roku, jego udział rynkowy wzrósł z 45% do 70%. Marka jest nieodłącznie kojarzona z troską o zdrowie serca. Znana z innowacyjnych opakowań i unikalnych tabletek w kształcie serca, Acard zyskał popularność dzięki kampaniom reklamowym, które wzruszają i angażują odbiorców. Marka jest chętnie polecana zarówno przez lekarzy (90%), jak i farmaceutów (82%).

IMPACT BRAND

Nagroda dla polskiej marki z sukcesem międzynarodowym

FAKRO

Globalna marka działająca w sektorze budowlanym, która od lat wyróżnia się na rynku innowacyjnością oraz wysoką jakością swoich produktów. Firma zdobyła liczne nagrody zarówno krajowe, jak i międzynarodowe, w tym m.in. Budowlana Marka Roku, German Design Award oraz Red Dot Award. FAKRO jest liderem w zakresie nowoczesnych rozwiązań budowlanych, w szczególności okien dachowych, drzwi balkonowych oraz schodów strychowych. Firma kładzie duży nacisk na zrównoważony rozwój, co znajduje odzwierciedlenie w jej działaniach PR i kampaniach promujących etyczne praktyki biznesowe oraz innowacyjne produkty, takie jak okno Greenview czy schody Green Step. W ciągu ostatnich trzech lat FAKRO złożyło 246 wniosków patentowych, a jej produkty są dostępne w ponad 60 krajach na całym świecie.

 

MIĘDZYNARODOWA KAPITUŁA KONKURSU KOTLER AWARDS POLAND

- prof. Philip Kotler, Chicago, USA

- prof. Jacek Andrzej Blikle, Polska

- prof. Dominika Maison, Uniwersytet Warszawski, Maison&Partners, Polska

- dr hab. Jolanta Tkaczyk, prof. ALK, Akademia Leona Koźmińskiego, Polska,

- dr hab. Barbara Mróz-Gorgoń, prof. UEW, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Polska,

- dr Adam Oleksiuk, Szkoła Główna Handlowa, Polska

- dr inż. Jacek Kotarbiński, kotarbinski.com, Polska

- dr Magdalena Krukowska, Forbes Poland, Polska

- Charlie Isaacs, Salesforce, USA

- Sadia Kibria, Kotler Impact, Kanada

- Artur Kurasiński, kurasinski.com, Polska

- Tomasz Marszałł, Levann, Polska

- Mariusz Soltanifar, Kotler Impact, Holandia

- red. Jacek Szlak, Marketing przy Kawie, Polska

- red. Mikołaj Kunica, Business Insider Polska,

- red. Roman Młodkowski, Biznes24, Polska

- Virginia Yanquilevich, Dopper, Holandia

- Nicolas Weisensee, Impero, Niemcy

 

Patronami medialnymi Kotler Awards Poland są:

- Business Insider Polska

- Biznes24

- Marketing przy Kawie

Partnerem wspierającym konkursu jest Agencja Marketingu Melmak melmak.pl

KONTAKT DLA MEDIÓW

Kotler Awards Poland

dr inż. Jacek Kotarbiński

e-mail: info@kotlerawards.pl

tel: +48 532 06 08 54

Polska Izba Artykułów Promocyjnych
ul. Święty Marcin 29/8 61-806 Poznań
NIP: 5222842937
REGON: 140900028
KRS: 0000274263
Sąd rejonowy Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu
VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego