NONE | 24 września 2019

Istota metek do ubrań w branży odzieżowej

Chociaż metki w ubraniach czasem traktowane są jedynie jako drażniący dodatek, nie można zaprzeczyć temu, że są one istotnym elementem odzieży, który spełnia bardzo ważną funkcję w jej prawidłowym znakowaniu. Jakie znaczenie mają metki i co warto wiedzieć o ich zastosowaniu oraz rodzajach? Te informacje przekazujemy na podstawie informacji uzyskanych od Reflect Group - firmy stanowiącej grupę 12 marek, liderów w zakresie gadżetów reklamowych i firmowej odzieży oraz znakowania produktów.

Udostępnij:

Chociaż metki w ubraniach czasem traktowane są jedynie jako drażniący dodatek, nie można zaprzeczyć temu, że są one istotnym elementem odzieży, który spełnia bardzo ważną funkcję w jej prawidłowym znakowaniu. Jakie znaczenie mają metki i co warto wiedzieć o ich zastosowaniu oraz rodzajach? Te informacje przekazujemy na podstawie informacji uzyskanych od Reflect Group - firmy stanowiącej grupę 12 marek, liderów w zakresie gadżetów reklamowych i firmowej odzieży oraz znakowania produktów.

Oznakowanie producenta – metki z praktycznego punktu widzenia

Jedną z podstawowych roli metki jest zawarcie istotnych informacji dotyczących produktu. Ubrania z założenia mają pełnić funkcję ozdobną i użytkową, dlatego nie ma możliwości, aby znalazły się one na wierzchniej części odzieży. Pozwala na to metka, na której umieszcza się następujące dane:

  • producent – nazwa, logo marki, adres siedziby firmy
  • materiał – procentowe wartości tworzyw zastosowanych w produkcji
  • rozmiar – informacje zazwyczaj podane w skali od S do XXL, czasem można spotkać się z oznaczeniami numerycznymi
  • zalecany sposób czyszczenia – optymalna temperatura wody oraz dozwolone detergenty.

Z uwagi na niewielką powierzchnię metki, informacje te zazwyczaj przedstawione są w maksymalnie jasny i sprecyzowany sposób, stosując skróty oraz piktogramy.

Metki, a odzież markowa – symbol prestiżu

Specjaliści z Reflect zaznaczają, że noszenie ciuchów znanych marek zawsze było uznawane za pewien symbol prestiżu, dlatego więksi producenci nie stronią od zamieszczania swoich logo na odzieży. Często stosuje się je jako nadruk, ale symbol danej marki często pojawia się także na właśnie na metce, co zazwyczaj odczytywane jest jako bardziej stosowne potwierdzenie pochodzenia danego produktu. Ma to ogromne znaczenie dla osób zajmujących się dystrybucją odzieży, a także sklepów second-hand, które przed wystawieniem danego ubrania na sprzedaż, muszą odpowiednio wycenić jego wartość. Rzecz jasna, sam fakt, że wybrany element garderoby pochodzi od dobrej marki, znacznie podnosi jego wartość, nawet bez szczególnych różnic w faktycznej jakości.

Usuwanie metek – czy jest to dobra praktyka?                 

Metki czasem traktowane są jako drażniący i w gruncie rzeczy zbędny dodatek, który jest umyślnie wycinany. Ludzie zazwyczaj argumentują to tym, że odstający skrawek materiału wywołuje dyskomfort podczas noszenia, szczególnie podczas ruchu. Decyzję tą należy jednak przemyśleć - jeśli ma się zamiar kiedykolwiek sprzedać swoje ubrania, warto także zastanowić się, czy nie oszpeci się w ten sposób danej koszulki.

Metka wcale nie musi irytować! Jakie są wyspecjalizowane rodzaje metek do ubrań?

Metki zazwyczaj kojarzone są ze skrawkami materiału umieszczonymi pod kołnierzem, lecz na rynku można odszukać ubrania z bardzo różnymi rodzajami oznaczeń. Za przykład posłuży nam właśnie oferta Reflect, obejmująca profesjonalne wykonywanie metek odzieżowych.

Wyróżnić można tu 4, podstawowe rodzaje metek:

Metki nadrukowywane bezpośrednio na koszulę to idealne rozwiązanie dla osób o wrażliwej skórze, które nie chcą martwić się możliwym uwieraniem w okolicy kołnierza. Poza tym warto mieć na uwadze, że dobrze wykonana metka, nawet jeśli jest klasyczną metką żakardową, powinna być praktycznie nieodczuwalna. Jakość wykonania metki, chociaż nie zawsze wydaje się być priorytetem, ma bardzo duże znaczenie dla odzieży. Nie można jej zatem bagatelizować, szczególnie w przypadku ubrań przeznaczonych do aktywności fizycznej, od których wymaga się pełnego komfortu. Potrzebę metek trudno zatem zakwestionować - to element znaczący, który informuje o jakości produktu oraz wpływa na wizerunek marki.

 

 

Polska Izba Artykułów Promocyjnych
ul. Święty Marcin 29/8 61-806 Poznań
NIP: 5222842937
REGON: 140900028
KRS: 0000274263
Sąd rejonowy Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu
VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego