Skuteczne narzędzie

Szukasz skutecznego narzędzia?
w prowadzeniu kampanii marketingowych?

Słowa kluczowe (Zaznacz czego dotyczy zapytanie, przyspieszy to jego dostarczenie)


Dołącz pliki






Polska Izba Artykułów Promocyjnych zakończyła IV edycję badania POSTRZEGANIA ARTYKUŁÓW PROMOCYJNYCH JAKO NOŚNIKA REKLAMY. Badanie skierowane było do klientów końcowych, w szczególności pracowników działów marketingu zarówno dużych korporacji, jak również małych i średnich przedsiębiorstw.

 

PRAWIE 71% MARKETERÓW WSKAZAŁO ARTYKUŁY PROMOCYJNE JAKO SKUTECZNY NOŚNIK REKLAMY

 

Aż 70,73% osób odpowiedzialnych za budżety reklamowe potwierdza skuteczność upominków. To bardzo dobry wynik, który świadczy o silnej pozycji gadżetów reklamowych. Co istotne aż 82,93% badanych wykorzystuje je do kształtowania pozytywnego wizerunku firmy i utrwalania świadomości marek.
To bardzo ważna tendencja, ponieważ pokazuje jak silne jest psychologiczne znaczenie upominków w relacjach biznesowych.

 

Przede wszystkim jakość

Najważniejszym kryterium wyboru upominków reklamowych jest ich jakość (68,29%). Tu za nią, decydującymi czynnikami są wygląd (65,85%) oraz cena (63,41%). Ponieważ klienci są świadomi wpływu materiałów reklamowych na wizerunek firmy, są skłonni zapłacić więcej za produkt wyższej klasy. Tu warto zaznaczyć, że ta proporcja zmieniła się w porównaniu z poprzednim rokiem. W 2014 r. dla większości marketerów decydującym faktorem wyboru była cena . W czołówce najczęściej wybieranych upominków biznesowych są artykuły piśmiennicze (63,41%), kalendarze (60,98%) oraz artykuły biurowe (53,66%). W dalszej kolejności respondenci wskazali torby i opakowania (48,78%) i słodycze reklamowe (41,46%).

 

PRAWIE 83% UWAŻA, ŻE GADŻETY REKLAMOWE KSZTAŁTUJĄ WIZERUNEK FIRMY!

 

Wydarzeniami najbardziej aktywizującym do zakupu gadżetów promocyjnych są targi (58,54%), okres świąt (51,22%) oraz organizacja eventów (39,02%). Upominki najczęściej trafiają do kontrahentów oraz są wykorzystywane podczas akcji promocyjnych. Ankietowani przyznają, że odbiorcami gadżetów zwykle są nowi klienci (68,29%), ale także ci stali (63,41%) oraz strategiczni (51,22%).

Badanie zostało przeprowadzone w okresie kwiecień-czerwiec 2015 roku, za pośrednictwem systemu ankietowego Paxonta.com

 

Zobacz wynik badania

 

Zobacz wynik badania Pobierz katalog Wyślij zapytanie

 

Zobacz wynik badania